III. Účel využití mimořádných prostředků na pořízení digitálních učebních pomůcek
Částka přidělená škole ve výši: 326.000,- Kč
Finanční prostředky bude škola
oprávněna použít za účelem pořízeni digitálních učebních pomůcek - pokročilých digitálních
technologií využitelných pro rozvoj informatického myšlení žáků a jejich digitálních
kompetencí. Mezi takovéto digitální učební pomůcky - pokročilé digitální technologie - patří
zejména:
• 3D tiskárny a 3D pera
• Zařízení pro využití rozšířené
nebo virtuální reality
• Zařízení spadající do kategorie
,,Internet věcí" (Internet of Things, Ion a badatelská
technika, vč. čidel a mikroskopu
• Geolokační technika
• Robotické a programovatelné
učební pomůcky, např. roboti, mikropočítače, robotické
stavebnice
• Snímací zařízení jako skenery
pro využití virtuální/rozšířené reality, vizualizéry,
fotoaparáty, kamery apod.
• Digitální zařízení pro žáky se
SVP (speciálními vzdělávacími potřebami), např.
pomůcky pro alternativní ovládání
počítače, software pro rozpoznávání hlasu,
zvětšování obrazu na displeji,
automatické čtení textu, čtečky pro osoby se zrakovým
postižením apod.
• Softwarové vybavení, tj.
licence nebo on-line aplikace, které zabezpečují nebo jsou
využitelné pro vzdělávání či
sloužící jako prostředek ke vzdělávání, např. výukový
software, operační systém či
aplikace nebo části aplikací nad rámec volně dostupného
zakladu.
V odůvodněných případech lze
finanční prostředky použít i za účelem pořízení základních
digitálních zařízení, např.
notebooky, ultrabooky, chromebooky, tablety, mobilní telefony apod.
včetně příslušenství, tj.
nabíjecí boxy, obaly apod. (platí pro školy, které nejsou vybaveny ani
základními digitálními
technologiemi). Hlavním kritériem je dodržení účelnosti čerpání finanční
podpory.