Czech Road Racing - championship 2015

 

 FIM Europe Alpe Adria Road Racing championship 2015

Mistrovství ČR silničních závodů motocyklů 2015

Michal Chalupa #83 – Yamaha R6 – třída Supersport

 

Vážení přátelé a kamarádi,
v příloze naleznete kalendář letošních závodů, kterých se hodláme účastnit. Po dlouhé zimní pauze se kolotoč opět roztáčí již tento víkend na maďarském Pannoniaringu, kam jste srdečně zváni. Pokud to nevyjde tento víkend, budeme moc rádi když nám přijedete zafandit a prožít s námi chvilky adrenalinu kterýkoliv jiný víkend v průběhu celé letošní sezony.

Rozpis závodů:

Racing 2015.pdf (pdf, 475 kB)

  • 25. 11. 2015:

    OHLÉDNUTÍ ZA SEZONOU MČR 2015 – Králem šestistovek se v České republice stal Igor Kaláb, který na cestě za titulem zaznamenal sedm vítězství v deseti závodech.

    odeslání článku

    V roce 1994 stál poprvé na startu závodu Igor Kaláb. Od té doby již uplynulo mnoho vody, z mladého juniora se postupem času stal zkušený závodník, jež si vyzkoušel i závody ranku světového. Nicméně přestože je Igor stálicí české silnice, titul v „dospělé“ kategorii silničního šampionátu ČR mu stále unikal. Na svém kontě má Iga mnoho druhých, či třetích míst v celkových klasifikací dvacek, superstocků 600, či supersportů, ale až letos se prosadil na nejvyšší stupínek.

    Igor Kaláb rozjel sezonu naprosto famózně. Prvních pět závodů vyhrál. Pak však přišlo malé zakolísání v nedělním závodě v Mostě, kde Igor dojel na třetím místě. Každému, kdo si tehdy pomyslel, že by se o titul mohlo ještě bojovat, dal Moravan ráznou odpověď v podobě dalších dvou vítězných závodů. Igor Kaláb z celkových deseti závodů dokázal v roce 2015 vyhrát hned sedm z nich a zcela suverénně získat titul Mistra ČR.

    O druhé místo si to letos dávali Michal Chalupa s Josefem Pončíkem. Lépe vstoupil do sezony Chalupa, ale Pončík kontroval ve druhém závodním víkendu. Až na Hungaroring byl tento souboj vyrovnaný, pak ale Joska Pončík neviděl cíl ve druhém závodě a tím v podstatě rozhodl o celkovém druhém místě, které vybojoval Michal Chalupa.

    V závěru sezony měl ještě alespoň teoretickou šanci na celkové třetí místo východočeský Jirka Brož. Ten jel na Slovakiaring s cílem užít si závěr sezony, ale bohužel v sobotu ráno havaroval v jedné z nejrychlejších zatáček, a přestože mechanici udělali maximum k opravě stroje Suter, tak o pouhé tři minuty Jirka nestihl start závodu a tím se i teoreticky připravil o celkové třetí místo. Vyrovnanými výsledky poté pětici nejlepších doplnil Petr Svoboda.

    Tolik skutečnost alespoň o top pět, nicméně autorita motoristického sportu v ČR viděla závody trochu jinak... začněme zápisem z posledního jednání Výkonného výboru Svazu silničních závodů motocyklů.

    Zápis č. 6 z jednání „Svazu silničních závodů motocyklů“ konaný dne 11.11.2015
    Konečná pořadí seriálů byla v závěru roku opravována, byl diskutován systém tvorby průběžného a konečného pořadí. Závěr: SK zkontroluje na podniku také elektronickou verzi výsledků a zástupci disciplín budou věnovat pozornost průběžným pořadím, zveřejněným na webu AČR a zároveň výbor bude apelovat na časoměřičskou komisi s požadavkem na zlepšení kvality.

    Ano, je důležité, aby VVSZM konečně začal kontrolovat pořadí v závodech a jeho zaznamenávání do tabulek celkové klasifikace. V posledních letech prakticky každoročně jsou výsledky alespoň jedné kategorie silničního motosportu chybné. Vždy se jedná o jednotlivce a někde hluboko v pořadí. Bohužel letošní celková klasifikace kategorie Supersport je jeden velký… těžko hledat slovo, ale angličtina má na tohle výraz začínající na „s“ a končící na „t“.

    Když se podívám do tabulky celkového pořadí zveřejněné autoritou českého motorismu, tak například hned u Jirky Brože vidíme, že ač Jirka nenastoupil do 1. závodu na Slovakiaringu, tak mu Autoklub přidělil 6 bodů, Rosťa Chládek, Petr Sodomka, či Tomáš Šubrt, dostali také „nadělené“ body. Naopak Petr Svoboda nějakým záhadným způsobem přišel o body z Alpe Adrie na Pannoniaringu, zatímco Filip Frodl sice na Slovakiaringu havaroval již v první zatáčce prvního závodu, což pro něj znamenalo konec sezony, přesto mu VV SZM odsouhlasil a tím potažmo přidělil sedm bodů. Navíc, i když Filip byl v neděli již doma a začal si léčit zranění ze sobotního pádu, tak dostal dalších šest bodů za nedělní, druhý závod na Slovakiaringu.

    Nevím, možná to našim jezdcům nevadí, ale kdybych byl já například v „kůži“ Petra Svobody, tak by mi asi vadilo, že případným sponzorům nemůžu při žádání o podporu ukázat, že jsem byl v top pět MČR. Jak mám totiž někoho přesvědčovat, že jsem sice mezi pěti nejrychlejšími, když v oficiální výsledkové listině figuruji na osmém místě?

    Možná by bylo zajímavé i vědět, kde a jak, přišel ten, kdo sestavuje oficiální tabulku celkového pořadí (viz. obrazová příloha článku), k informacím o pořadí jezdců, když oficiální výsledky jsou jen jedny, a ty jsou zveřejněné na stránkách nejen pořadatele závodu, ale i naší autority.

    Mistrovství ČR v kategorii Supersport (pravdivá a skutečná verze)

     

    1

    2

    3

    4

    5

    6

    7

    8

    9

    10

     

    1.

    Igor Kaláb

    CZE

    Triumph

    25

    25

    25

    25

    25

    16

    25

    25

    20

    20

    231

    2.

    Michal Chalupa

    CZE

    Yamaha

    20

    20

    13

    13

    20

    25

    13

    20

    25

    25

    194

    3.

    Josef Pončík

    CZE

    Yamaha

    16

    16

    16

    16

    16

    20

    20

    kv

    16

    16

    152

    4.

    Jiří Brož

    CZE

    Kaw/Suter

    ns

    ns

    20

    20

    13

    dnf

    16

    16

    kv

    11

    96

    5.

    Petr Svoboda

    CZE

    Yamaha

    ns

    ns

    9

    9

    8

    9

    10

    11

    8

    7

    71

    6.

    Antonín Karásek

    CZE

    Yamaha

    13

    13

    10

    11

    10

    11

    ns

    ns

    ns

    ns

    68

    7.

    Rostislav Chládek

    CZE

    Yamaha

    10

    9

    8

    7

    ns

    ns

    dnf

    10

    11

    8

    63

    8.

    Petr Sodomka

    CZE

    Yamaha

    8

    kv

    7

    8

    6

    4

    dnf

    7

    9

    9

    58

    9.

    Tomáš Sodomka

    CZE

    Yamaha

    9

    11

    11

    10

    2

    dnf

    dnf

    9

    ns

    ns

    52

    10.

    Michal Kolek

    CZE

    Yamaha

    ns

    ns

    ns

    ns

    ns

    ns

    11

    13

    13

    13

    50

    11.

    Tomáš Šubrt

    CZE

    Yamaha

    ns

    ns

    dnf

    6

    3

    5

    8

    6

    10

    10

    48

    12.

    Filip Frodl

    CZE

    Yamaha

    ns

    ns

    ns

    ns

    7

    8

    9

    8

    dnf

    kv

    32

    13.

    Vít Hlavenka

    CZE

    Yamaha

    11

    10

    ns

    ns

    9

    dnf

    kv

    kv

    ns

    ns

    30

    14.

    Jaromír Chlup

    CZE

    Yamaha

    ns

    ns

    ns

    ns

    11

    13

    ns

    ns

    ns

    ns

    24

    15.

    František Loučka

    CZE

    Triumph

    ns

    ns

    ns

    ns

    5

    7

    ns

    ns

    ns

    ns

    12

    16.

    Vilem Sagner

    CZE

    Yamaha

    ns

    ns

    ns

    ns

    dnf

    10

    ns

    ns

    ns

    ns

    10

    17.

    Klaus-Peter Domke

    GER

    Honda

    ns

    ns

    ns

    ns

    4

    6

    ns

    ns

    ns

    ns

    10

    18.

    Jan Adlof

    CZE

    Yamaha

    kv

    kv

    ns

    ns

    ns

    ns

    dnq

    dnq

    ns

    ns

    0

    Mistrovství ČR v kategorii Supersport (oficiální verze, ale upravená a schválená VVSZM

 

  • 12. - 13. 9. 2015 AA Cup + MČR – Slovakiaring (SVK
    Michal Chalupa  okomentoval svůj víkend na okruhu Slovakiaring, kde se mu povedlo poprvé v kariéře získat republikové double, když vyhrál oba závody MČR Supersport.

    „Na poslední závody jsem se moc těšil a věřil v dobrý výsledek na mé oblíbené trati, která mi sedí a moc rád na ní jezdím. I když jsem zde v minulosti měl těžší pády. Šance na zisk republikového titulu už byla sice jen teoretická, ale i tak jsem byl odhodlán nevzdat to a prostě to zkusit. Navíc jsem neměl jisté ani celkové druhé místo v MČR, takže jsem si zároveň nemohl dovolit chybovat.   Do sobotní kvalifikace jsme dali nové pneumatiky, udělali ještě poslední drobné úpravy v nastavení podvozku a vyrazil jsem. Podařilo se mi sice pokořit svůj osobní rekord, ale i přesto jsem nebyl s dosaženým časem 2:10,6 spokojen. Cítil jsem se na lepší výsledek a cílem bylo jet pod 2:10. Zajetý čas znamenal 3. místo, a tedy start z první řady. Oba soupeři, kteří skončili v kvalifikaci přede mnou, měli však výrazně lepší časy a tudíž byla strategie do závodu taková, že se jich hned po startu budu co nejdéle držet a pokusím se poodjet zbytku startovního pole. To se mi úplně nepovedlo, neboť jsem odstartoval jako první a 2 kola jsem vedl, takže se oni drželi mě. :-) Ve 3 kole jsem však byl oběma soupeři předjet a po pár kolech jsem už jejich tempo neudržel. Začal jsem se tak spíše soustředit na Igora Kalába, který na mě začal útočit. Několikrát jsme se předjeli a když jsem zjistil, že mu neujedu, tak jsem si finální útok nechal raději na poslední kolo. Zaútočil jsem pak po cílovce klasicky z větru na brzdy a zbytek okruhu už jsem jel hodně defenzivní stopu aby mě to nemohl vrátit. Podařilo se mi za sebou Igora udržet až na cílovou čáru a mohli jsme tak s teamem oslavit další letošní vítězství v MČR. Tento výsledek rozhodl i o celkovém pořadí v MČR 2015, kdy Igor získal mistrovský titul a já beru titul vicemistra ČR. V hodnocení Alpe Adria jsem se pak po penalizaci Sebastiana Zielinského za předjíždění na žlutých vlajkách posunul na druhé místo v tomto závodě.   Nedělní závod už na celkovém pořadí MČR nemohl nic změnit, ale touha vítězit mě rozhodně neopustila a jelo se už hlavně o dobrý pocit z vítězství na závěr sezony. Tento víkend za námi na závody také přijela velká spousta mých kamarádů a členů rodiny, kterým jsem chtěl předvést pěkné závody a potěšit dobrým výsledkem. Do závodu jsem startoval ze stejné pozice jako v sobotu a i start se povedl opět na výbornou. Průběh závodu byl velmi podobný a já opět sváděl souboje s Igorem Kalábem o vítězství v MČR. Nakonec i poslední kolo vypadalo jako opakovaný záznam sobotního závodu, když jsem Igora předjel zase na konci cílovky z větru na brzdy a dojel si tak pro vítězný double. V Alpe Adria šampionátu jsme pak obsadil 3 místo.   Tento víkend byl opravdu velmi povedenou tečkou za letošní úspěšnou sezonou a rozhodně jsme si ho všichni moc krásně užili. Počasí bylo super, motorka fungovala a byla výborně připravená a opravdu jsem cítil ze slušně zaplněných tribun, jak mi celá moje rodina, team a kamarádi fandí a ženou mě vpřed. Chtěl bych jim všem touto cestou poděkovat za podporu ,které si moc vážím. Také bych chtěl takto na závěr sezony poděkovat hlavně mému taťkovi za perfektní přípravu stroje, který fungoval po celou sezonu na jedničku. Poděkování patří i Jirkovi Látrovi z královéhradeckého Motorpoweru, který mi svými cennými zkušenostmi z mistrovství světa hodně pomohl s vyvážením a nastavením motorky. Samozřejmě také moc děkuji celé mojí rodině, která mě podporuje a pomáhá mi,  všem našim sponzorům a partnerům, členům teamu, fanouškům a kamarádům. Bez vás by to nešlo ;-)“

Slowakiaring 12-130915.jpg   Slowakiaring 3 12-130915.jpg   Slowakiaring 2 12-130915.jpg   fotogalerie Slovakia-Ring12-130915.jpg    Slowakiaring 4 12-130915.jpg

  • 8. - 9. 8. 2015    AA Cup a MČR - Hungaroring

aa-hungaroring-v-obraze-08-090815.jpg

O uplynulém víkendu se jel předposlední podnik ostře sledované Alpe Adria na maďarském okruhu Hungaroring. Závody provázely opravdu tropické teploty, proto byly v neděli závody dokonce zkráceny o pár kol. Teplota zkoušela nejen výdrž pilotů, ale také neustále se hřejících strojů.

Bohužel však celý program ovlivnila těžká havárie ve třídě Superbike, na jejíž následky zemřel Berto Camlek, jeden z nejzkušenějších pilotů celého startovního pole. Celý náš tým by ještě jednou rád vyjádřil upřímnou soustrast rodině a blízkým tohoto sympatického závodníka.

 

Po této tragédii byl další program pochopitelně ukončen což se nejvíce dotklo třídy IMRC Cup, která má během závodního víkendu pouze jeden závod, na rozdíl od tříd Alpe Adrie.

Hungaroring 08-090815.jpg   Hungaroring 2 08-090815.jpg
 

  • 18.-19. 7 2015   MČR Most

O tomto víkendu se konal v pořadí již třetí závod Mistrovství ČR silničních motocyklů. Po úvodu na slovenském Slovakiaringu a pokračování na maďarském Pannoniaringu, se domácí mistrovství pořádané Autoklubem ČR představilo na Autodromu v Mostě, kde se tradičně jelo v rámci Alpe Adria šampionátu.

Tým Czech Road Racing byl zastoupený tradičně pardubickým závodníkem Michalem Chalupou, který na sever Čech přijel jako vedoucí jezdec průběžné klasifikace domácího mistrovství, ale i jako jezdec top ten Alpe Adria šampionátu, kde mu v průběžném pořadí patřilo sedmé místo. Víkend začal pátečními volnými tréninky, nicméně ty proběhly za deště. V sobotu pak byly na programu dva kvalifikační tréninky. Ten dopolední proběhl na postupně osychající trati a Michal v něm dokázal získat nejlepší čas ze všech startujících jezdců. Odpolední kvalifikace pak proběhla již na zcela suchém povrchu a výsledkem byl čas 1:41,523, což znamenalo start z první řady, kde našemu jezdci patřila čtvrtá pozice.

Nedělní den byl opět dešťovou loterií. Prakticky všechny závody byly alespoň z nějaké části ovlivněné mokrým povrchem. Závod třídy Superstock 600 byl po předchozím dešti vyhlášen jako mokrý, byť samotný start proběhl na již velmi suchém povrchu. Michalovi se start povedl, bohužel na jednom z vlhkých míst ve druhé zatáčce havaroval. Stroj rychle zvedl a dokázal v závodě pokračovat. Průjezd cílem úvodního kola ještě viděl modrobílý motocykl na posledním místě, ale o šest kol později jel Michal již na 12. místě a nadále velmi rychlým tempem jízdy dokázal stahovat náskok svých soupeřů. V osmém kole předjel vedoucího jezdce průběžné klasifikace Alpe Adrie, Michala Práška a mířil za další skupinkou jezdců. Bohužel v tu dobu začalo pršet, což samozřejmě nebyl v předem vyhlášeném „mokrém“ závodě problém, o to více všechny překvapilo rozhodnutí ředitele závodu, který tento mokrý závod kvůli příchodu deště zastavil.

20150719_145852.jpg

 

  • 30.-31. 5. 2015  MČR Pannoniaring (HUN):

Nedělní den byl opět dešťovou loterií. Prakticky všechny závody byly alespoň z nějaké části ovlivněné mokrým povrchem. Závod třídy Superstock 600 byl po předchozím dešti vyhlášen jako mokrý, byť samotný start proběhl na již velmi suchém povrchu. Michalovi se start povedl, bohužel na jednom z vlhkých míst ve druhé zatáčce havaroval. Stroj rychle zvedl a dokázal v závodě pokračovat. Průjezd cílem úvodního kola ještě viděl modrobílý motocykl na posledním místě, ale o šest kol později jel Michal již na 12. místě a nadále velmi rychlým tempem jízdy dokázal stahovat náskok svých soupeřů. V osmém kole předjel vedoucího jezdce průběžné klasifikace Alpe Adrie, Michala Práška a mířil za další skupinkou jezdců. Bohužel v tu dobu začalo pršet, což samozřejmě nebyl v předem vyhlášeném „mokrém“ závodě problém, o to více všechny překvapilo rozhodnutí ředitele závodu, který tento mokrý závod kvůli příchodu deště zastavil.

IMAG1698.jpg

 

  • 16.-17. 5. 2015  Raceway (I):

    Tentokrát jsme vyrazili do Italské Adrie a tento pro mě neoblíbený okruh nepřinesl příliš úspěchů. V trénincích ani kvalifikaci se nám nepodařilo zvolit správné nastavení geometrie motorky ani vhodně sladit pérování. Bohužel to znamenalo nevýhodné postavení na startu a ani v obou závodech v sobotu a v neděli se nepodařilo získat potřebnou rychlost. Nakonec tak z Itálie odvážíme body za 7. a 8. místo, což bylo za dané situace maximum.

    Foto: 10921610.jpg

 

  • 18.-19. 4. 2015 MČR Pannoniaring (HUN):
    Zadařilo se.

Výsledná listina:

600_total2.pdf (pdf, 352 kB)


Foto: 20150419_160326.jpg

Zveřejněno: 08.02.2016 – Martin Koranda
Vytisknout